Neagra dar buna

Posted by in Sfaturi practice on March 27, 2012

Modesta, neatragatoare, ridichea neagra sta pe tarabele pietelor sau in supermarket-uri de toamna pana primavara tarziu dar, necunoscandu-i proprietatile curative, o tratam cu indiferenta si trecem mai departe.

Ridichea neagra contine foarte multa vitamina C care, dupa cum se stie, are un rol important in prevenirea racelii, fiind unul din cei mai puternici antioxidanti.

Contine, de asemenea, si vitaminele B si E, fosfor, sodiu, potasiu, iod, sulf, magneziu, fier si calciu si bineinteles, o cantitate insemnata de fibre alimentare care au rolul de a regla digestia.

Consumul de ridiche neagra creste imunitatea organismului si capacitatea acestuia de a lupta impotriva infectiilor avand un puternic efect tonic, detoxifiant si mineralizant.

Depurativa si energizanta, ridichea neagra are darul de a curata ficatul si rinichii de toxinele care le inunda, de a activa intestinul, stomacul si vezica biliara.

Consumul de ridiche neagra – in salata sau sucuri – se recomanda, mai ales, in perioadele reci ale anului cand organismul e predispus racelilor si gripei. Fibrele continute in cantitate mare de aceasta leguma regleaza tranzitul intestinal si reduc posibilitatea instalarii constipatiei.