De ce sunt pretioase leguminoasele in alimentatie?

Posted by in Sfaturi practice on May 17, 2011

Se vorbeste mult despre importanta leguminoaselor in regimul alimentar al copilului si asta se intimpla pentru ca ele sunt un adevarat tezaur de vitamine si minerale. Iata cateva exemple care te vor convinge imediat. Asadar, sa parcurgem un scurt traseu al vitaminelor si mineralelor din principalele leguminoase.

 

Ce trebuie sa stii despre…

Fasole – 303 kcal, 47,0g glucide, 1,7g lipide, 23,0g proteine

Face parte dintre leguminoasele cu importante valente nutritive si este, totodata, un energetic esential pentru organism. In componenta ei intra, printre altele, acizii nicotinic si pantotenic (ultimul poate fi intalnit si la mazare, soia, varza, cereale, tarate si nuci). Consumul de fasole scade colesterolul si este benefic in bolile de inima, in afectiuni ale ficatului, anemii, astenii nervoase, depresii, stari pronuntate de oboseala. Intra in alimentatia copiilor, după 4-5 ani. Contraindicatie au copiii cu sensibilitate la nivelul stomacului; acestea trebuie sa o evite sau sa o consume in cantitati reduse.

 

Linte – 333kcal, 52,0g glucide, 1,9g lipide, 25,0 proteine

Contine apa, proteine, albumina, hidrati de carbon, vitamine, saruri minerale, fier, amidon– de aceea trebuie consumata cu prudenta de catre persoanele la care s-a constatat un exces de acid uric in sange. Este indicata celor aflati in covalescenta, batrani si copii, suferinzilor de boli de rinichi sau de ficat, dar si pentru tratarea constipatiei. Dupa unii autori, 100 g de linte contin tot atatea albuminoide, hidrati de carbon si saruri cat 100 g de carne si tot atata paine, avand o mare valoare calorica. Intra in alimentatia copiilor, după 10 ani.

 

Mazare – 323kcal, 53,0g glucide, 1,9g lipide, 21,5g proteine

Mazarea este una dintre leguminoasele cu cel mai mare continut de elemente nutritive. Foarte bogata in vitaminele A (in stare proaspata) si B(uscata), furnizeaza organismului o importanta cantitate de proteine si de saruri minerale. Nu este recomandata persoanelor cu probleme de digestie si nici celor sensibile la acidul uric. Intra in alimentatia copiilor, după 4-5 ani.

 

Soia – 325 kcal, 13,0g glucide, 12,0g lipide, 39,0g proteine

Boabele de soia contin 12-25% uleiuri(nesaturate, mononesaturate, polinesaturate), 38-40% proteine, 10-15% glucide, saruri minerale (calciu, magneziu, potasiu, fosfor, fier, sulf, sodiu), vitaminele A, B1, B2, D, E, F etc, fiind un aliment extrem de pretios. Este usor digerabila si este benefica in formarea musculaturii si a oaselor. De asemenea, este un bun energizant remineralizat si echilibrant celular; scade colesterolul din sange, fiind recomandata in bolile de ficat, de plamani, in afectiuni ale sistemului nervos si ale aparatului circulator.

Din nefericire, majoritatea culturilor de soia sunt modificate genetic. Acest tip de soia nu va fi consumat sub nicio forma de catre bolnavii de diabet. Daca totusi boabele de soia nu fac parte din aceasta categorie, se va folosi doar soia germinata.